Informační zobrazovače na FMV

Na FMV a U3V VŠE v Praze je využíván digital signane Eeasescreen dodávaný firmou Europeum.

Součástí systému zobrazování informací:

  • 2 zobrazovače (tablety) u dveří učeben ve Staré budově
  • 12 zobrazovačů (televizorů) na výšku převážně u sekretariátů kateder v přízemí, 2. a 3. patře Nové budovy
  • 1 zobrazovač (televizor) na šířku ve vestibulu fakulty ve 2. patře Nové budovy
  • 2 malé zobrazovače doorsigny u dveří zasedacích místností v 2. patře Nové budovy pro zobrazování aktuální a další události konané na zasedací místnosti z rezervačního kalendáře místnosti v Office 365
  • server v technické místnosti posluchárny NB C, který slouží jako zdroj dat pro doorsigny a případně pro synchronizaci obsahů zobrazovačů

Zobrazovače plní základní dvě funkce:

  • informační
    • zobrazení aktuálního rozvrhu hodin učebny prostřednictvím webové stránky
    • zobrazení konzultačních hodin katedry prostřednictvím webové stránky
  • propagační
    • informace o novinkách pracoviště

Na zobrazovačích u učeben a sekretariátů převažuje funkce informační, na zobrazovači ve vestibulu převažuje funkce propagační. Doorsigny plní funkci pouze informační (zobrazení probíhající a následující události).

Aktualizace je prováděna pěti způsoby:

  1. návrhem obsahu zobrazovaných prezentací v desktopové aplikaci Crystal Screen Manager (využívají asi 4 uživatelé)
  2. editací aktualit ve webové aplikaci Eeasescreen (využívá asi 6 sekretářek)
    • Aplikace umožňuje vložit příspěvek ve formě textu a obrázku s upřesněním termínu zobrazování.
    • Do návrhu v desktopové aplikaci Crystal Scrren Manager je zařazena oblast (tzv. region) zobrazující vložené texty a obrázky s nastaveným časováním.
  3. aktualizací prezentace PowerPointu vložené na stanovené místo a načítané do zobrazované prezentace (využívá 1 uživatel)

Ukázky zobrazovaných informací:

  • učebna SB 208

  • učebna SB 307 (U3V)

  • sekretariát

  • vestibul

  • detail události na zobrazovači ve vestibulu

  • studijní oddělení U3V

  • kancelář informatických učitelů NB 246

  • doorsign

  • server u NB C

V návrzích je využíváno několik typů událostí (events) vkládaných do oblastí (regions):

  • Text – Newsticker: texty, především nadpisy
  • WWW – Internet: webové stránky s rozvrhy hodin a seznamem konzultací
  • Web-CMS: texty a obrázky vkládané z webového rozhraní
  • Image: obrázky
  • Video: videa (bez zvuku, který by na chodbě rušil)
  • PowerPoint Presentation: prezentace PowerPointu
  • Interactive/Switched: rychlá aktuální oznámení vkládaná z webové rozhraní (např. Přijdu hned)

Zobrazované webové stránky byly účelově připraveny:

  • zobrazování dat z Integrované studijního informačního systému InSIS dodavatelem IS4U
    • aktuální rozvrh hodin učebny včetně jednorázových rezervací učebny (výuka a rezervace v aktuálním dni od aktuálního času do konce dne) v češtině a angličtině
    • aktuální konzultační hodiny katedry na týden dopředu v řazení dle příjmení členů katedry
    • rozvrh všech předmětů U3V na zobrazovači před studijním oddělením U3V
  • jízdní řády MHD ve spolupráci s ROPIDem na základě bezplatné smlouvy o využití dat
    • „tablo“ s aktuálními odjezdy spojů MHD ze zastávek v blízkosti školy (tramvajová zastávka Husinecká a autobusová zastávka Náměstí Winstona Churchilla)
  • RSS kanály
    • využití RSS kanálů školy na zobrazování aktualit webu VŠE na zobrazovači u učebny SB 208

Data pro zobrazování na doorsignech u zasedacích místností NB 244 a NB 255 jsou čerpána z pomocného účtu rezervací v Office 365, jsou synchronizována se servem u posluchárny NB C:

  • Na doorsignu je zobrazena probíhající a ve dni následující událost.
  • V souladu s vizuálním stylem fakulty byl upraven vzhled zobrazování na doorsignu. Zobrazení má barevný okraj:
    • zelený: místnost je volná
    • oranžový: blíží se další událost
    • červený: probíhá událost
  • O události je zobrazován název a autor (rezervující organizátor schůzky), popř. popis události, pokud je zadán.
  • Doorsing je dotykový. Lze v něm zrušit aktuální rezervaci (při předčasném ukončení události) či doplnit aktuální rezervaci (pokud je místnost volná).
  • Data o rezervacích z Office 365 jsou zobrazována také v úzkém proužku na zobrazovači ve vestibulu 2. patra:
    • V levé části je událost z velké zasedací místnosti NB 244 se šipkou doleva, v pravé části je událost z malé zasedací místnosti NB 255 se šipkou doprava.
    • Událost je zobrazována v době jejího konání a 30 minut před začátkem (pokud neprobíhá předchozí událost).